Thirukkural in Konkani |
पुस्तक
एक: धनापासून
अद्याय ८१. दीर्घकाल असूचे मित्रत्व |
|||
801 |
चिरकाल रबचे मित्रत्व असा स्नेह ते
ऋण
दानदिचे । |
||
802 |
अति परिचय असा चांग लक्षण मित्रत्वाचे जाव्न,
। |
||
803 |
कसलो उपयोग असा मित्रत्वाचे पोरणे अनी सत्याचे,
। |
||
804 |
केन्ना परिचित प्रवृत्ति केले असा समवटेन मित्रत्वाचे,
। |
||
805 |
अज्ञान
नयि, जल्यारि अश्रधा निमित्त जव्चे । |
||
806 |
कोण जीवन कडता सीमाभितेरि कशितरि जव्चिना उपेक्षकरचे । |
||
807 |
खरे मित्र समचि शिक्षण मेळेले चिरकाल परंपरीय स्नेहयुक्त असिले,
। |
||
808 |
तंका कोण अयकुचे ना
एक
मित्राले अपमान करचे,
। |
||
809 |
मित्रत्व पोरणे अनी विश्वस्थ मित्रांगेले । |
||
810 |
तांका कोण दकैता आदर तांगेले पोरणे मित्रांक,
। |
||
अद्याय ८२. वायिट संसर्ग |
|||
811 |
तरि दृष्टानि अमित जाव्न असा मित्रत्व
दकौचे,
। |
||
812 |
कोण स्नेहकर्ता लाभाखतीरि अनी सोडता केन्ना तू
पराजित जव्चे,
। |
||
813 |
कोण ते
असा सदृश,
कोण ते
लुब्धु,
कोण चोराय करता,
। |
||
814 |
एक
परिशीलन नत्तिले गोडो तुका सोडतलो गोंधोळान्तु युद्धाचे । |
||
815 |
अधिक बरे नका लभ्य करचाक मित्रत्व नीचांगेले । |
||
816 |
अधिक बरे दा
दसलक्ष पाव्टि विद्वेष विज्ञानी मनुष्याले,
। |
||
817 |
शत्रु अतीव चांगपण हडतलोचि । |
||
818 |
कसले असा साध्य,
कोण करचाक पराजित जता । |
||
819 |
स्वप्नातूयि,
मित्रत्व असा दुःखेस्त निश्चित जाव्न, । |
||
820 |
परित्याग करि मित्रत्व तांचे लगी कसले तराचे । |
||
अद्याय ८३. फटवणेचे मित्रत्व |
|||
821 |
मित्रत्व फटवणेचे मित्रांगेले,
खंडचा मण्कि । |
||
822 |
मित्रत्व तांगेले कोण केवल एक
भाग अभिनय कर्ता कि
। |
||
823 |
असा जल्यारीयि समृद्ध जाव्न असिले विज्ञान तांका जाव्यात लभ्य जव्चे, । |
||
824 |
जाग्रता असूका मनुष्याचेरि कोण वन्चनेन भरलेले असा,
। |
||
825 |
तंचेलगी
कोणाले
मन्न
खरें
मित्रत्व अन्वेषण
करनाति, । |
||
826 |
तरि चांग उपदेश ते
दिताति सुह्रदभावेचे स्वरन,
। |
||
827 |
जाव्नका आकृष्ट विनय जाव्न असचे शत्रूंथकून
उओव्चे;
। |
||
828 |
हथानि ते
प्रार्थन करताति,
एक
आयुद्ध अनेक पाव्टि गुप्त जाव्न पडता; । |
||
829 |
केन्ना शत्रूं पैले वंकाणिसिताति अनी त्या नन्तर अवगणना दकैता,
ते
असा समचि असचाक । |
||
830 |
तरि एक
समयु येता केन्ना शत्रु मित्रा मण्कि अभिनय करता,
। |
||
अद्याय ८४. मूढता |
|||
831 |
मूढता असा ते
किते उपद्रवाक अवलंबन करचे । |
||
832 |
भारी व्होडले अज्ञान असा संतोषक जाव्न । |
||
833 |
उदासीन,
उलज्जित,
स्नेहनत्तिले ह्रदय असिलो,
। |
||
834 |
तांचापसि कोण शास्त्र वाचिले अनी शिकिले,
व्याख्यान करचे । |
||
835 |
एक
अल्पकाल जननान्तु एक
मूढाक जाव्यात लभ्य जव्चे । |
||
836 |
केन्ना
परिशीलन
नत्तिलो
मूढु
प्रयत्नु कर्ता एक काम, ते दिकचाक जता । |
||
837 |
तरि मूढाक जता अमित संपद्
मेळचान्तु विजय पव्चाक,
। |
||
838 |
एक
विढि ऐश्वर्ययुक्त ताजे हतान्तु असूचे । |
||
839 |
मित्रत्व मूढांगेले असा एक अतीव सुखकर विषयाचे, । |
||
840 |
एक विढि कोण अनुवाद नत्तिले प्रवेशकर्ता केन्ना बुद्धवन्त मनुष्य मेळताति, । |
||
अद्याय ८५ अज्ञान |
|||
841 |
आवश्यान्तु,
विज्ञानाचे आवश्य असा अतीव व्होडले आवश्य जाव्न;
। |
||
842 |
इष्टदान ते एक मूढु कर्ता प्रतिष्टापन । |
||
843 |
मूढ तेंचिजाव्नु अतीव व्होडले यातना असा हडचे,
। |
||
844 |
मूढता
असा अभिमानाचि ते विलाप करचे । |
||
845 |
तरि शिकुनत्तिले विज्ञान मनुष्य असा प्रख्यापन करचे,
। |
||
846 |
ते
असा मूढ कोण आवरण कर्ता तांगेले नग्नतेक,
। |
||
847 |
मूढ कोण निराकृतकर्ता मुनींगेले उपदेशाक,
। |
||
848 |
अयकूचे ना
उपदेश;
कळना कायीचि विज्ञानाचे । |
||
849 |
कोण प्रयत्नकर्ता शिकोव्चाक
कुरडयांक असा तोचि कुरुडो अधिक जाव्न,
। |
||
850 |
तो,
कोण निषेदकर्ता कसले सर्वै लोकान्तु विश्वास पव्याति,
। |
||
अद्याय ८६ विद्वेष |
|||
851 |
विद्वेष
माहामारी असा ते हडचान्तु । |
||
852 |
असा तरि जल्यारि वायिट प्रवृत्ति एकल्याक दुःखोवप करच्यान्तु असा,
। |
||
853 |
तरि शत्रूत्व,
ते
दुःखकर महामारि तू
परित्यज करचे,
। |
||
854 |
ते
दुःखांतुले दुःखं,
वियोग,
तरि नाश केलेल्यान,
। |
||
855 |
कोणाक तांका जाव्यात शत्रूत्वा थकून दूरीकृत करचाक,
। |
||
856 |
तो
कोण आहळाद पव्ता विरोधान्तु अनी कलहान्तु,
। |
||
857 |
कोण कर्ता स्नेह दुसमानाकयि अनी असा कलहान्तु,
। |
||
858 |
पेल्यान सरचे विद्वेषाथकून,
लाभ प्रदान करता;
। |
||
859 |
केन्ना भाग्य मन्दहास कर्ता सर्वै शत्रूत्व विराम पव्ता;
। |
||
860 |
विद्वेषा थकून
सर्वै
निरभाग्य उदभवजता, । |
||
अद्याय ८७ शत्रूंचेरि अधिकार दकोवप् |
|||
861 |
शिक्तिवन्तागेरि मेजप नयि शक्ति तुजी जाव्न,
। |
||
862 |
कोणाक ना
स्नेहु,
ना
मित्र अनी जायना युद्ध करचाक,
। |
||
863 |
एक
भीरु,
मूढु,
अनी झगडे करचो अनि असचो लुब्धु जाव्न । |
||
864 |
कोणाले कोपु जळता असा,
कोणाले रहस्य दवरनाति गुप्त; दिवसा हर एक । |
||
865 |
ना
नियम संहिता पालन करचे,
ना
ते
प्रवर्तन करचे कौशल्ययुक्त,
अनी ना
कळचे । |
||
866 |
कोणाले कोप असा अंध;
कोणाले मनोविकार वडता;
। |
||
867 |
कोण प्रदान कर्ता सहाय जल्यारि कर्ता तुजे पडचे उपाय दिकचे । |
||
868 |
तका असा ना
सद्गुण, परिपूर्ण
अशुद्ध जाव्न चूकि असिले,
। |
||
869 |
तरि शत्रु असा मूढ,
अनी असा भिवचे,
।
|
||
870 |
एक
शिकवण नत्तिले शत्रु वयरि कोणाक जिखप्
जायिना,
। |
||
अद्याय ८८ मनाकरप शत्रूलि शक्ति |
|||
871 |
वर्जन करि विद्वेष परिहास्यान्तूयि शत्रूले;
। |
||
872 |
तू
जिखवता जल्यारीयि मनुष्याले विद्वेष धनुष्यानि,
। |
||
873 |
कोण रबता एकलोचि अनी त्या भयिर कर्ता शत्रु अनेक, । |
||
874 |
असा तुका गुव्डांचे सामर्थ्य शत्रूक मित्रजाव्न,
। |
||
875 |
कोणीय मित्रं नत्तिले,
तरि दोन शत्रूलगी तू
जुजता असा,
। |
||
876 |
तू
विश्वास पव्तवे अथवा ना,
केन्ना जता भाग्य गेलेले । |
||
877 |
लिपेयि
तुजे
दुःख
तांचे
लगी थकून कोणाक कळना असा, । |
||
878 |
कळचाक ती
वाट अनी प्रवर्तन करचाक अनी स्वयं रक्षेक,
। |
||
879 |
नाश करि एक
कंटचा जाड केन्ना तरणे असचे;
। |
||
880 |
कोण पराजित जता नियन्त्रण करुक अंहकार तांगेले शत्रूले,
। |
||
अद्याय ८९ शत्रु भितेरि |
|||
881 |
उदाक अनी छाया,
तरि वायिट,
निश्चित रोग हडता; । |
||
882 |
शत्रु कोण असा धरलेले जाव्न खण्डीं तू
धैर्य असिलो जाव्न,
। |
||
883 |
लिपून पडिले विद्वेष जाग्रता असूका,
अनी संरक्षण करि तुजे जीवाचे,
। |
||
884 |
रहस्य विद्वेष ते
वायिट मना थकून येता,
। |
||
885 |
एकलाले बान्दवा मधे तरि विद्वेष वडोवप्
जव्चे लिपून असिले । |
||
886 |
तरि मित्रा मधें,
विरोधाक दिकचाक जता स्थान एक,
। |
||
887 |
पेटारो
अनी ताजे धंवणामण्कि, अनेक जन असा रबून, । |
||
888 |
भंगर झोर्नु वत्तले केन्ना झरोव्नु गेलेल्यान, । |
||
889 |
तरि असा सान बीयाचे खंड मण्कि जाव्यात ते
। |
||
890 |
कोण दोळ्याक दोळोदवोर्नु पळेयनाति,
तागेले जीवित संशयावस्थेरि असचे । |
||
अद्याय ९० प्रकोप करनत्तिले रबप महात्माक |
|||
891 |
तरि तांगेले मोगाचि इच्छा असा स्वयं रक्षणेचे,
। |
||
892 |
जीवन कडचे औदासीन्यान्तु निश्चयाक व्होडले मनुष्याले, । |
||
893 |
कोणाक
जाव्यात
आशेक
नाश उपदेश नत्तिले, । |
||
894 |
केन्ना अशक्तं शक्तिमताक कर्ता प्रवृति वायिट जाव्न,
। |
||
895 |
कोण,
क्रूरजाव्न असिले रयांक असंतोष दिव्चे,
। |
||
896 |
लसले उज्जान कोर्नु,
ते
जाव्यात अनिकयि रबचाक जिवन्त,
। |
||
897 |
कसले प्रयोजन असा धन
अनी संपद्
लोकाचे,
। |
||
898 |
तरि मनुष्य उन्नत सद्गुणाचे विद्वेष असा दकैले, । |
||
899 |
तरि मनुष्य उन्नत सिद्धांताचे असात राग दकैले,
। |
||
900 |
तसि असा जल्यारियि अनेक मित्रं समेत असा नाश जलेले । |
||
No comments:
Post a Comment