Thirukkural in Konkani |
पुस्तक
एक: धनापासून
अद्याय ६१. आलस्थाकून विमुक्त |
|||
601 |
एक
जनाले प्रौढि उज्ज्वल कांतिये असूचे,
। |
||
602 |
कोण इच्छिता पालन कोरूक जनागेले श्रेष्टता, । |
||
603 |
अज्ञान असिले कोण आलस्य संवर्दन करता,
। |
||
604 |
कोण असा बुडले आलस्यान्तु अनी उद्यम करनाति,
। |
||
605 |
काल विलंब,
विसरप अनी आलस्य अनी निदेक,
। |
||
606 |
असा तरि धत्रि भूमिचो,
एक
भाग्य लभ्य जव्चे,
। |
||
607 |
कोण अद्यम कोरना अनी तागेले आलस्याक अवलंबन करता,
। |
||
608 |
एक
कुलीन मनुष्य आलस्यान कोर्नु दुरात्मन जता,
। |
||
609 |
कोण आलस्याचे स्वभावाक जिकवता,
। |
||
610 |
एक
रायु कोण आलस्या थकून स्वतंत्र जाव्न रबता । |
||
अद्याय ६२. मानुषिक प्रयत्न |
|||
611 |
जाव्नका धैर्य नत्तिलो आलोचन कोर्नु
'असा ते
कठिन';
। |
||
612 |
तरि तू
परित्यागर्ता काम,
तू
परित्याग कर्ता लोकाक;
। |
||
613 |
खयि मनुष्याले प्रयत्न उचित जाव्नु रबता, । |
||
614 |
औदार्य असचे कोण काम सोडून रबचे,
। |
||
615 |
नयि सुखान्तु,
जल्यारि प्रवृतीन्तु संतोष ताजे दिकता,
। |
||
616 |
प्रयत्न, चांग ते भाग्याचे
वर्धन हडता,
। |
||
617 |
आलस्यान्तु असा दिकचे निरभाग्य मुखान्तु;
। |
||
618 |
एक
प्रतिकूल योग असा ना
एकल्याक अधिक्षेप करचे,
। |
||
619 |
तरि स्वर्गीय भाग्य जाव्यात करचे तुजे काम व्यर्थ जाव्न,
। |
||
620 |
कोण प्रयत्नकर्ता धृड जाव्न अचंचल मनान, । |
||
अद्याय ६३. नौराश्या थकून विमुक्त |
|||
621 |
केन्ना कष्ट येता, तू कर्ता मंदहास आशेन कोरन; । |
||
622 |
कष्टाचे प्रवाह अभिमुख केलेले ते, । |
||
623 |
कोण पीडा अभिमुख करता दुःखहीन । |
||
624 |
कोण एक
पढया मण्कि प्रतिबन्द तारण करता,
। |
||
625 |
केन्ना आवर्तित दुःख विनाश केरूक पराजित कर्ता । |
||
626 |
कोण काडिना असा धन
ह्रदयाक ताचे,
। |
||
627 |
व्होडले जाणताति,
देह असा कारण दुःखाक,
। |
||
628 |
संतोष नयि जल्यारि दुःख असा मनुष्याले स्थिति,
कळता कोणाक,
। |
||
629 |
कोण ते
अपह्रत जाव्नत्तिले असा संतोषान्तु,
। |
||
630 |
कोण दुःख संतोषजाव्न लेकित,
तो
प्रप्तजलोलो जत्ता, । |
||
अद्याय ६४. मन्त्रियो |
|||
631 |
उपाय, समय, वाट अनी प्रवर्तन, । |
||
632 |
संरक्षण, विज्ञान अनी निश्चित मन, । |
||
633 |
विभाग
करचे
शत्रूंक, रक्षण करचे अनी पुनर समागम जव्चे, । |
||
634 |
चिंतन
करचे
अनी
संजूचे
अनी
वेंचून
कडचे
समजाव्नु असचे, । |
||
635 |
कोण
नीति
जाणता, उलैता उत्तरं चांग आशयाचि, । |
||
636 |
केन्ना
अति
सूक्ष्मता विध्वत्ता, संयुज्य जाव्नु असाति । |
||
637 |
तरि
जल्यारि एकलो जाव्यात कळतलो एक सिद्धान्त प्रवृतीचे, । |
||
638 |
एक
विज्ञान नत्तिले रायु ना तजे उपदेश गेव्चे; । |
||
639 |
एक
मन्त्रि कोण कपटोपाय कर्ता विरुद्ध जाव्न ताजे रायाक, । |
||
640 |
तसि
असा
तरि
जल्यारीयि चांग जाव्नु ग्रहण केलेले, एक काम ना असा पूर्तिकेलेले । |
||
अद्याय ६५ उलोव्पा सामर्थ्य |
|||
641 |
सामर्थ्य
जिबेचे,
इतर सामर्थ्य संपदान करचे,
। |
||
642 |
दोनियि चांग अनी वायिट उलोवप करचे,
। |
||
643 |
ते
असा उलोव्चे ते
कर्ता बन्दन कन्नान अयकूचे । |
||
644 |
तंका कोण अयकता,
संयोजन कर्ता तुजे उलोव्चे,
। |
||
645 |
उलोव्चान्तु तू
जाव्का केन्नायि सुरक्षित असचे,
। |
||
646 |
दोषहीन उलोवप रमणीय उत्तम असूचे जाव्न,
। |
||
647 |
प्रबल युक्त भाषण अनी विसरूक जाव्नत्तिले मन,
। |
||
648 |
शीघ्र जाव्न,
अयकूचे लोक असंदिग्ध जाव्न संग्रह करचे,
। |
||
649 |
उणेचि,
दोषहीन उत्तर कोण असा ना
शिकिले उलोव्चाक,
। |
||
650 |
कोणाक जायना व्याख्यान करचे शिकवणेचे श्रेष्टता तांगेले । |
||
अद्याय ६६ प्रवृतीचे परिशुद्धि |
|||
651 |
भयिरचे सहायु लौकिक लाभ दिता,
। |
||
652 |
तरि प्रशस्त अनी कीर्ति थकून निरर्थक जव्चे,
। |
||
653 |
कोण संगता ते
श्रेष्ट विषय असा अनिक करचे, । |
||
654 |
तरि ते
असा पीडित,
ना
लज्जाकर प्रवृति तानि करचे,
। |
||
655 |
करूनका प्रवृति पश्चाताप ते हडचे, । |
||
656 |
तरि तीणे केल्या उत्पन्न तुका पडता उपास,
करना प्रवृति वायिट असूचे,
। |
||
657 |
बुद्धवन्त मनुष्याले दारिद्रय असा व्होडले लभ्य जलेले,
। |
||
658 |
कोण कर्ता विद्वेष आक्षेपाचेरि अनी निरोधन केलेली प्रवृति करता,
। |
||
659 |
लाभ तो
अश्रुधारा थकून,
अश्रुधारा सहित वत्तलेचि,
। |
||
660 |
उदाक कडचे मण्कि एक
अयदनान्तु तपूनत्तिले,
। |
||
अद्याय ६७ प्रवृतीचेरि धृडता |
|||
661 |
निश्चित प्रवृत्ति
उत्पादन जता थकून एक
निश्चित मनान्तु । |
||
662 |
'परित्याग करि वायिट प्रवृत्ति' अनी 'मुकारसूचे
गमन'
ये
द्वय,
। |
||
663 |
चांग पद्धतिचे प्रवृति अनेक विषय मेळेयतलेचि । |
||
664 |
उपदेश दिव्चे,
कोणाकयि एकलाल जाव्यात शक्य जाव्न;
। |
||
665 |
प्रवृतीचि शक्ति तांगेल्या विख्यात जलेले अनी महन्तु,
। |
||
666 |
कसलेतरि ते
चिंतितात,
ते
विचार चंका निश्चित मेळचे, । |
||
667 |
अवज्ञा नयि मनुष्य उणेपणा रूपाचे;
असा ते,
। |
||
668 |
प्रवृत्ति प्रत्यक्ष एक निर्मल जाव्न दिकूचे, । |
||
669 |
तरि जल्यारियि वर्दित दुःख येता,
धरता दृड जाव्न;
। |
||
670 |
असा जल्यारियि अधीनतेन्तु सर्वैयि शक्ति कळेली जाव्न,
। |
||
अद्याय ६८ प्रवृतीचि रीति |
|||
671 |
विचारणाचे अंतिम असा शक्तिमत निश्चयाचेरि; । |
||
672 |
निदे केन्ना थयि असा आवश्य विचिंतन करच्यान्तु,
। |
||
673 |
केन्ना वाट असा स्पष्ट, प्रवृति करचे असा न्याय जाव्न असचे; । |
||
674 |
कसले ते
असा सोडिले प्रवृतिचे अनी शत्रूचे,
। |
||
675 |
धन
अनी मार्ग,
पर्वृति अनी स्थल,
अनी दिवसान्तु,
। |
||
676 |
परिणाम,
प्रतिबन्धन,
प्रयत्नाचे लभ्यता, । |
||
677 |
आरंभूक एक
प्रवृतिचि पद्धति,
तूवे निंगूचे जाव्का,
। |
||
678 |
एक
प्रवृति नयन कर्ता दुसराले सहायक जाव्न,
। |
||
679 |
करचे तुजे शत्रूले दुसमनाक अनुबंधित जाव्न अनी करचे समाधानाक,
। |
||
680 |
सान मनुष्य कर्ताति कथन कित्यामळ्यारि भितरची भीति,
। |
||
अद्याय ६९ राजदूत |
|||
681 |
उच्छ जनन,
स्नेह,
सामर्थ्य संतोष हडचे । |
||
682 |
स्नेह,
परिज्ञान,
उलोव्चाक सामर्थ्य
, हये विषयाक,
। |
||
683 |
शिकिलो
शिकिल्यान्तु तो असूचे । |
||
684 |
कोणाक जाव्यात चांग बोध अनी अनुकंपा अनी विज्ञान दकोव्चे,
। |
||
685 |
वर्जित करचे कोपु,
संक्षिप्त जाव्नु, रसिकयुक्त, कोण उलेयता, । |
||
686 |
एक
यर्थाथ दूत असा निर्भय विज्ञानयुक्त सत्यान,
। |
||
687 |
कोण जाण समय अनी स्थल अनी कसले असा योग्य असूचो, । |
||
688 |
धैर्य,
आधार अनी सत्य असूचे,
। |
||
689 |
असतरि जल्यारियि देहोपद्रव,
तो
कोण करना संगूचे । |
||
690 |
असा जल्यारियि ताजे प्रवृत्ति,
जाव्यात मरण हडचे ताजे,
। |
||
अद्याय ७० एक रायाक सेव करचे |
|||
691 |
कोण उणसाणि हडता तांकाचि जाव्न पूर्वेक तो
उज्जो संरक्षण करता,
। |
||
692 |
तसि असा तरि कसले तो रायु लुब्धु जता तुका जायना मेळचे संम्मान, । |
||
693 |
श्रधापूर्व जाव्का गुरुतर चुकीथकून निवृत असचे,
। |
||
694 |
सर्वै पुसपुसेले उत्तंर अनी मंदास्मित जव्चे,
नियन्त्रण कर्ता,
। |
||
695 |
अन्वेषण करनका रहस्य ते
रायान नियन्त्रण करचे,
। |
||
696 |
मनोभाव,
उचित समय अनी मधुरमय रीतिरि अन्वेषण करचे,
। |
||
697 |
उल्लयि सुखकर विषय,
जल्यारि नका एक
उत्तर उपयोग शून्य असूचे,
। |
||
698 |
"तो असा तरुण, मिजे संबंदीत, " करना या प्रकारि तिरस्कार
करचे । |
||
699 |
ते
केन्नाचि जाव्न असूचे दृष्टीण जायना निश्वास हडचे, । |
||
700 |
"पूर्वकाल मित्रत्व" ना असचे क्षमापण करचाक भहुमान नत्तिले विष्याक, । |
No comments:
Post a Comment