Tirukkural in Latin
இலத்தின மொழியில் திருக்குறள்
Translated into Latin by Fr.
C.J. Beschi in 1730.
Chapter 31. Non irasci
|
|
301
|
Si irasci
caveas in eum, qui id meretur, dici poteris irae fraenator; nam in eum, qui
id meretur, quid si irascaris, quid si non irasscaris?
|
302
|
Insuper
irasci in te potentiores malum est; sed multo pejus erit irasci in tibi
inferiores.
|
303
|
Cum ex eo
semper tibi malum obveniat, noli alicui irasci, sive te major sit, sive
minor, sive aequalis.
|
304
|
Est ne
hostis tam noxius uti interior hic hostis nempe ira, quae vultûs laetitiam et
cordis serenitatem destruit.
|
305
|
Si teipsum a
malius defendere cupis, ab irâ cave, nam nisi caveris, tu amet ira te
cruciabit.
|
306
|
Irae ignis
non modo eos, in quibus gignitur, adierit; sed etiam tabulm securitatis quam
in hoc miseriarum pelago habent, nempe consanguineos, et amicos absumit.
|
307
|
Ejus qui
iram sibi proficuam putando eam sibi comitem adsciscit, ruina ita
infallibilis est ictus manu terram percutientis.
|
308
|
Etiam ei,
qui tibi tale malum fecit, ut aequet splendorem plurium ignium sinul
junctorum, si possible tibi erit, non irasci optimum crit.
|
309
|
Si quis neque irascendi cogitationem in corde admiserit, omnia
quae cogitaverit bona simul obtiuebit.
|
310
|
In ira exorbitantes sunt mortuis similes; qui iram fraenant, similes sunt iis, qui in coelo felicitur vivunt.
|
Chapter 32. Nemini malefacere
|
|
311
|
Inculpatorum
virorum condito est nemini malum facere, etiam si inde talem felicitatem
obtenturi sint, quae ipsis celsitudinem pariat
|
312
|
Inculpatorum
vivorum conditio est, etiam si quis ex odio ipsis malefaciat ei malum non
referre.
|
313
|
Et ipsis
hostibus non sunt facienda mala; nam postquam illa faceris, tibi inevitabile
damnum afferent.
|
314
|
Tibi malum
facientis plectendi optimus modus est, beneficium ipsis faciendo pudore
affectos eos dimittere.
|
315
|
Quid tibi
spirituales ac divinae scientiae proderunt, si alienum malum perinde ac
proprium cavere nescias.
|
316
|
Quod tu
nosti malum esse, ne consupiscas alteri facere.
|
317
|
Quovis
tempore, cuicumpe, quantulum-cumpe illud sit, volens ac prudens, malum [ne
facias] cavere optimum est.
|
318
|
(Text missing)
|
319
|
(Text missing)
|
320
|
(Text missing)
|
Chapter 33. Non occidere.
|
|
321
|
(Text missing)
|
322
|
(Text missing)
|
323
|
(Text missing)
|
324
|
(Text missing)
|
325
|
(Text missing)
|
326
|
(Text missing)
|
327
|
Quamvis tua ipsius vita a te separatur, tu noli facere
malum separans alterius dulcem vitam.
|
328
|
Quamvis et bonum et magna felicitas sequatur ex
viventium occisione (uti contingit in victimarum immolatione), tamen
sapientes abhorrent ab emolumento proprio aliorum nece comparato.
|
329
|
Qui munere funguntur necandi viventia, minimae notae
sunt in aestimatione eorum qui talis officii vilitatem agnoscunt.
|
330
|
Non desunt, qui videntes aliquem obesa membra prae se
ferentem, et valdè infelicem vitam ducentem, dicant eum alicujus necis reum
esse.
|
Chapter 34. Mundanaramrerum instabilatis.
|
|
331
|
Quod caducum esi, stabile esse opinari inscitia est
religioso valdè noxia.
|
332
|
Divitiarum adventus est uti adventus spectatorum ad
publicum ludum; abeunt vero eodem modo, quo dissolvitur spectatorum coetus
absoluto ludo.
|
333
|
Divitiae instabilis conditionis sunt, quapropter si eas
obtineas statim lis utere, ad virtutum exercitium, quae unicè stabilem tibi
fructum affere possunt.
|
334
|
Quod a nobis dies dicitur ostendit se tanquam temporis
mensuram quamdam; sed illum ritè percipientibus, non est nisi gladius vitam
secans.
|
335
|
Antequam
linguae loquela desit, et sindultus guttur intercipiat, bona opera
festinanter.
|
336
|
Frequentissium
in hoc mundo est dici de aliquo, quod heri exstitit, et hodie non est.
|
337
|
Qui nec
sciunt an per unum instans victuri sint, innumera monte moliuntur futuro
tempore agenda.
|
338
|
Aviis ovum
deserendo volans symbol est unionis animae cum corpore.
|
339
|
Generatio et interitus sunt veluti somnus et vigilia.
|
340
|
Si anima
tanquam gospes in corpore moratur, monne certum est corpus non esse propriam
animae domum.
|
Chapter 35. Omnibus mundanis rebus renunciare.
|
|
341
|
Qui ab omnibus mundanis rebus se disjungit, non
experietur afflictiones, quae ob iis proveniunt.
|
342
|
Si desideras frui gaudiis, quae in hâc etiam vitâ
omnium renunciatio affert, citô renuntia, ut illis diu frui possis.
|
343
|
Qui ad caelum anhelant, opus est ut eodem tempore, et
suos sensus mortificent, et omnia quae possidunt, relinquant.
|
344
|
Perfecti poenitentis est nihil possidere; alicujus enim
boni temporalis possessio, cum caussa sit, ut animus illaquèetur,
poenitentiam quoque destruet.
|
345
|
Si nostrum corpus intolerabile pondus est nos retardans
ne ad coelum festinemur, quid quaeso erit, si supra hoc pondus adjecerimus
pondus affectuum ad caetera nobis extrinseca?
|
346
|
Qui a se removet fascinum, quo amor proprius, et amor
eorum quae possidemus nos fascinat, gloriam assequetur quam ipsorum
caelicolarum plurimi adepti non sunt.
|
347
|
Qui nunquam deserunt affectum bonorum sentibilium,
nunquam desinent ab iis cruciari.
|
348
|
Qui perfectè omnibus reuunciant, aeternam beatitatem
obtinent; caeteri omnes, a suorum affectuum rete illaqucati, et a suis
desiderus fascinati, a caelo distinebuntur.
|
349
|
Si affectas omnes obtrumeaveris, ab alterius vitac suppliciis
liber evadens, ad caelum festinabis; si secus feceris, ab aeternâ beitate diu
disteiitus, variis cruciatibus obuoxius eris.
|
350
|
Dei amorem tenaciter prehende, et ut sonsibilium amorem
extinguas, illum ipsum Dei amorem quotidie tenacius prehendere, atque augere
studu.
|
Chapter
36. Verum assequi conari.
|
|
351
|
Fascinatio quâ quis sibi suadet, verum essc, quod verum
non est, infelix vitae genus in altero mundo causabit.
|
352
|
Tenebris (nempe infernalibus), amotis, suavitas (i.e.
beatitas nempe aeterna) obveniet illi, qui a fascinatione liberam et puram ab
erroribus scientiam acquisivit.
|
353
|
Qui omne dubiam a se aliendo, verum assequi conatur,
quamvis in terrâ existat, caelo valdè proximus erit.
|
354
|
Quid tibi proderit scientia omnium quae quinque
sensibus objiciuntur, si veri scientiam non assuquaris.
|
355
|
Veri assecutio in co consistit, ut cujuseunque rei,
cujusvis conditionis sit, non quas primo obtutui objiciuntur, sed proprias ac
veras ejusdem qualitates, causas et effectus assequaris.
|
356
|
Qui in hoc mundo apud sapientes discendo veri Dei
notitiam assequuntur, viam ingredientur, quae non est iterum in mundum illos
ductura.
|
357
|
Si tua mens attentè omnia conciderando verum Deum
assequatur, procul dubio noli cogitare quod aeternam vitam non sis
assequuturus.
|
358
|
Veri assecutio illa est quae talem obtinet veri Dei
notionem, ut fugando inscitiam, quae post mortem miseram vitam causat, ad
aeternam beatitatem perducat.
|
359
|
Si assequendo veram notionem illius, qui rebus omnibus
adhaeret (nempe Dei), ita vivas ut in te omnino pereat mundanis rebua
adhaesio, tibi non adhaerebunt mala, quae adhaererent, si illam vivendi
rationem infringeres.
|
360
|
A malis omnino immunis non eris, nisi illorum trium,
nempe, cupidatis, aversionis, et veri ignoratiae ipsum quoque nomen in te
extinguatur.
|
Chapter 37. A sensibilibus ipsa quoque desideria
divellere.
|
|
361
|
Desiderium sensibilium a sapientibus vocatur semen,
quod omnibus nullo unquam tempore desituram iufelicem vitam post mortem
parit.
|
362
|
Si aliquid desiderare vis, desidera a te abigere
infelicitatem, quae post mortem sequitur: id vero non assequeris, nisi
desiderando omnium desideriorum carentiam.
|
363
|
Immunitas ab omni sensibilium desiderio adeo magna
felicitas est, ut in hoc muudo et in altero similem uon habeat.
|
364
|
Omni desiderio carere ab omni labe immunitatem parit;
illud verò assequeris, si verum assequi studueris.
|
365
|
Ab omni malo immunes dicentur ii qui omne desiderium abegerunt;
caeteri, licet aliqua hujus mundi mala effugiant, ab alterius vitae malis
immunes non ernut.
|
366
|
Religiosi propria virtus est cavere a desideriis
sensibilium, quae homines decipirnt illaqucantque.
|
367
|
Desideriis carentes omni malo carebunt; si desideria
adsint, nulla licèt sit alia caussa, mala indesinentia incessenter venient.
|
368
|
Si
desideriis, quae inter omnia mala pessima mala sunt, extinxeris, in hâc
quoque vitâ indesinentem felicitatem assequeris.
|
369
|
Si desireria
superando extineris, eâ ipsâ, quam cogitas, viâ opera assequeris, quae tibi
ab omnibus malis immunitatem afferant.
|
370
|
Si a te
elongaveris desideria, quae insatibilis conditionis sunt, eo ipso instanti
meritum assequeris ad id quod immutabilis conditionis est (nempe ad
beatitatem).
|
Chapter 38. Divinorum
Decretorum irrefragabilitas.
|
|
371
|
Si divitas
lucrandi statutum tempus adveniat, statim industriosus evades; si illas
amittendi tempus adveniat, statim ad laborandum piger, et ad divitias
servandas ineptus evades.
|
372
|
Quamvis
valde solers quis sit, si ei divitias amittendi statutum tempus adveniat,
statim insipiens quis sit, si divitias lucrandi statutum tempus advenerit,
solers evadit.
|
373
|
Licèt quis
multas ac subtiles scientias suâ ingenii subtilitate didicerit, insipientia
quam affert divitias amittendi statutum tempus, ejus ingenii subtilitatem.
|
374
|
Duplex in
mundoproprietas, nempe divitem esse et sapientem; valde latam differentiam
patiuntur; nam aliâ viâ quis lives evadit; aliâ sapiens.
|
375
|
Si divitias
lucrandi statutum tempus advenerit, omnes ad felicitatem et divitias
assequendas ineptae occasiones opportunae et aptae evadent; si illud non
advenerit, omnes lucrandi opportunitates ineptae evadent.
|
376
|
Quod ex divino statuto non habet conditionem ut-sit
tuum, tuum non erit, quamvis multum labores in eo custodiendo; quod ex divino
statuto tuum est, etiamsi illud procul a te projicias, a te procul non ibit.
|
377
|
Etiamsi immensas divitias cumulaveris, non erit tibi
possibile iis frui supra mensuram quam Deus tibi praefinivit.
|
378
|
Etiamsi, qui pauperrimi sunt, non concipient propositum
renunciandi omnibus, nisi Deus avertat impedimenta quae adesse statuit.
|
379
|
Si scis quod tu cupis fieri non posse, nisi cum adid
praefinitum tempus advenerit, quando illud non fit, quare quaeso tristaris.
|
380
|
Quidquid excogitaveris ut divia decreta retardes, illa semper
tuas industrias omnes praeibunt; quid in mundo divinis decretis potentius.
|
No comments:
Post a Comment